PKSPKS-RPKSrbijaSvetIzdvajamo
 
Arhiva
PRIVREDNE VESTI | 5. Mart 2018. | 16:33
Zapadni Balkan kao jedinstvena investiciona destinacija

Zapadni Balkan mogao bi da bude jedinstvena destinacija za investiranje i tržište od 18 miliona ljudi. U tom cilju, zajednička komora Zapadnog Balkana napravila je zajedničku regionalnu onlajn investicionu platformu, izjavio je predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež na Kopaonik biznis forumu. Foto Tanjug
„Pokušavamo da predstavimo ovaj region kao jedinstveno tržište“, rekao je Čadež na panelu Zapadni Balkan - Regionalni ekonomski prostor, podsećajući da privrednici u regionu imaju duplo veće logističke troškove nego njihove kolege EU. Cilj je da se, na primer, stavlja jedan pečat umesto sadašnjih šest pečata, dodao je predsednik PKS.

Čadež, koji je i predsednik Upravnog odbora Komorskog investicionog foruma zapadnobalkanske šestorke (KIF ZB 6), rekao je da su na onlajn platformi (www.investinsee.com.), potencijalnim investitorima, dostupne sve značajne informacije o privredama regiona.

Baza sadrži sve podatke - od makroekonomskih pokazatelja, kreditnog i poslovnog rejtinga, do informacija o regulatornom okviru za poslovanje i odgovora na pitanja zašto investirati u našem regionu, koje su komparativne prednosti i pogodnosti za ulaganja.  Čadež je rekao da platforma omogućava pretraživanje i poređenje podataka u 20 različitih kategorija.

„To je prva inicijativa privatnog sektora za privatni sektor. Vlade moraju više resursa da opredele za taj cilj“, naglasio je Čadež.

Generalni sekretar Saveta za regionalnu saradnju Goran Svilanović rekao je da je istraživanje pokazalo da raste optimizam poslovne zajednice u regionu Zapadnog Balkana.

Prema njegovim rečima, prethodne godine su poslovni ljudi imali 57 odsto pozitivnih očekivanja, a sada 62 odsto.

„To je skok optimizma u poslovnoj zajednici, dok je kod građana manje izražen. Kada je reč o narednoj godini pozitivna očekivanja privrednika su još veća i iznose 80 odsto. Većina privrednika nema nameru da otpušta radnike“, rekao je Svilanović.

Za dva ili tri procenta, prvi put je pala percepcija korupcije u regionu, tako da biznis očigledno prepoznaje rad na reformama, ističe Svilanović.